|
|||
|
|||
Alerta
nº 43 – juny 2023 |
AVANÇOS
INSTITUCIONALS |
|
|
|
Espanya
assumeix la Presidència del Consell des de l'1 de juliol fins al 31 de
desembre, establint quatre prioritats per al seu semestre: 1.
Reindustrialitzar la UE i garantir la seua autonomia estratègica oberta fomentant indústries i tecnologies estratègiques,
ampliant i diversificant relacions comercials i reforçant cadenes de
subministrament. 2.
Avançar en la transició ecològica i l'adaptació mediambiental impulsant una reforma del mercat elèctric
en pro de les energies renovables. 3.
Impulsar una major justícia social i econòmica establint uns estàndards de tributació
empresarial, finançant les transicions verda i digital i ampliant els drets
dels treballadors i col·lectius vulnerables. 4.
Reforçar la unitat europea aprofundint en el mercat interior, la unió
bancària i el mercat de capitals, els fons europeus o el suport a Ucraïna. A
més, s'han programat més de 400 esdeveniments, tant a Brussel·les com a Espanya. |
|
Semestre
Europeu: Recomanacions |
|
Segons
les previsions econòmiques de primavera de 2023, l'economia europea continua demostrant la
seua resiliència en un context mundial difícil. La
Comissió proposa recomanacions específiques per país per a orientar
als Estats membres sobre la manera de respondre a les seues principals
dificultats en matèria econòmica i social, dividint-se en quatre parts: política
fiscal, execució dels plans nacionals de recuperació i resiliència,
política energètica i reptes estructurals pendents o de
nova aparició. |
|
Major
èmfasi en la defensa europea després de la Reunió de Ministres de Defensa |
|
Els
Ministres de Defensa de la UE es van reunir el 7 de març en un sopar informal
en el Palau de Karlberg. La
sessió es va centrar en el suport militar
continuat de la UE a Ucraïna. El Ministre de Defensa ucraïnés, Oleksii
Reznikov, va participar en part de la reunió i va facilitar informació
actualitzada sobre els últims esdeveniments a Ucraïna i les necessitats de
les forces armades ucraïneses. A continuació, els Ministres de Defensa de
la UE van debatre l'adquisició conjunta de munició d'artilleria en
suport d'Ucraïna, coordinació amb l'OTAN i reposar els arsenals dels Estats
membres. |
La Unió Europea continua treballant en tots els fronts per a fer
costat a Ucraïna |
|
|
|
Onzé paquet de sancions contra Rússia per la seua contínua guerra
il·legal contra Ucraïna |
|
Les
sancions de la UE han limitat considerablement les opcions polítiques i
econòmiques de Moscou, en provocar importants tensions financeres i
degradar la capacitat industrial i tecnològica de Rússia. Estan complint
els seus tres objectius clau: degradar la capacitat militar de Rússia
per a lliurar la seua guerra d'agressió contra Ucraïna, privar al Kremlin dels
ingressos amb els quals finança la guerra i imposar costos a l'economia
russa. L'onzé
paquet té aquests elements clau: mesures comercials, de transport,
energètiques i llestes addicionals. |
|
Moldàvia: pròrroga suspensió aranzels |
|
“La
Comissió proposa prorrogar la suspensió dels aranzels i contingents en
relació amb les importacions procedents de Moldàvia”. L'objectiu d'aquesta estratègia és contrarestar les conseqüències
negatives derivades de la invasió no provocada i armada de Rússia contra
Ucraïna. Es tracta de mesures comercials autònomes, unilaterals i de
caràcter temporal que pretenen liberalitzar l'economia de la zona. |
|
Suport a Moldàvia: contra la seua desestabilització |
|
Davant
els intents desestabilitzadors que ha vingut patint l'Estat de Moldàvia,
arran de la invasió d'Ucraïna per part de Rússia, la Unió Europea respon. Ho
fa per mitjà de l'aplicació d'un mecanisme de sancions dirigit a aquells subjectes
que menyscaben la sobirania i independència de la República de Moldàvia,
“així com la democràcia, l'Estat de Dret, l'estabilitat o la seguretat del
país”. |
|
Munició per a Ucraïna |
|
Davant
la situació bèl·lica d'Ucraïna, la Unió Europea respon de manera conjunta per
mitjà de la dotació de munició i míssils. Es tracta d'una ajuda amb càrrec al
Fons Europeu de Suport a la Pau que pretén reforçar la capacitat de
resistència i defensa de l'Estat ucraïnés. Aquesta mesura valorada en 1.000
milions d'euros, eleva el total de la suma d'ajuda militar de la UE a
Ucraïna a 5.600 milions d'euros. |
|
Refugiats d'Ucraïna a la UE: situació |
|
En
l'actualitat, la invasió russa ha provocat que milions de persones es vegen
obligades a fugir d'Ucraïna. Com a resposta i a fi de fer front a aquesta
situació excepcional, a Europa s'ha activat la Directiva de Protecció Temporal, la qual ja ha beneficiat a 4 milions
d'ucraïnesos. Aquest mecanisme de protecció confereix als refugiats una
sèrie de drets com ara: “permís de residència, accés al mercat laboral i
l'habitatge, assistència mèdica i l'accés dels menors a l'educació”. |
|
Ucraïna: ajuda davant la ruptura de la presa Nova Kakhovka |
|
Movilización de reservas estratégicas de
emergencia como respuesta a la ruptura de la presa ucraniana, Nova Kakhova.
La ayuda consiste principalmente en proporcionar agua potable, alimentos
preparados para el consumo y distribución de espacios de alojamiento.
Dieciséis Estados europeos ya han proporcionado asistencia por medio del Mecanismo
de Protección Civil de la UE.
Además, la Unión ha proporcionado medio millón de euros como respuesta
a la necesidad inmediata derivada de la destrucción
de la presa. |
brexit |
|
|
|
Consell Mixt, Marco de Windsor i Consell
d'Associació |
|
S'han
produït novetats en les relacions entre la Unió Europea i el Regne
Unit entre les quals destaquem: La celebració
de la segona Reunió del Consell d'Associació UE-Regne Unit en la qual s'ha
decidit que es mantindran contactes de manera periòdica per a fer balanç
del treball dels comités en el marc de l'Acord de Comerç i Cooperació. La
desena reunió del Comité Mixt UE-Regne Unit, en la qual ressalta la
decisió de les disposicions pràctiques del Marc de Windsor sobre la
circulació de mercaderies, solucions relacionades amb l'IVA i els impostos
especials, i sobre l'establiment del mecanisme de coordinació
reforçada en aquesta última matèria. Finalment, s'han donat una sèrie de recomanacions
i declaracions conjuntes sobre la posada en pràctica del Marc de Windsor, sobre ajudes estatals, la vigilància del
mercat i els drets dels ciutadans. |
PACTE VERD EUROPEU |
|
|
|
Nova
llei per a dotar de combustible sostenible a l'aviació |
|
S'ha
aconseguit el I acord polític sobre la proposta ReFuelEU Aviation, que contribuirà a descarbonitzar el sector de l'aviació
en exigir als proveïdors de combustible que combinen el querosé amb
combustibles d'aviació sostenibles (CAS) en quantitats que augmentaran
progressivament a partir de 2025. Aquest
és l'últim acord sobre les propostes de transport en el marc del paquet de mesures «Objectiu 55», ja que ja s'havien
aconseguit acords sobre normes actualitzades relatives al comerç de
drets d'emissió en el sector de l'aviació i sobre el desplegament accelerat d'una
infraestructura per als combustibles alternatius. |
|
El Consell adopta la seua posició per a la
transició ecològica |
|
La posició del Consell sobre les propostes
de la Comissió en matèria de transició ecològica es focalitzen a reforçar
els drets dels consumidors, prohibir les al·legacions mediambientals
genèriques i introduir un format gràfic harmonitzat a la
Unió Europea per a ajudar els consumidors a reconéixer les garanties
comercials de durabilitat. El mandat
del Coreper
acordat formalitza la posició negociadora del Consell per a les negociacions
amb el Parlament. |
|
Nous
indicadors sobre el marc de seguiment de l’economia circular |
|
La
UE ha de continuar esforçant-se per reduir el consum de materials i la
generació de residus per a aconseguir una economia més circular, segons
el marc revisat de seguiment de l'economia
circular publicat per la Comissió Europea i la
Comunicació sobre aquesta matèria dirigida a altres institucions. Aquest
marc revisat ajuda a seguir els avanços en la transició cap a una economia
circular a la UE, contribuint així a la neutralitat climàtica, la
resiliència i la sostenibilitat global, mitjançant l'establiment de nous
indicadors els objectius dels quals són la supervisió de l'eficiència
material del sistema de producció i consum, així com el mesurament
dels avanços cap als objectius de prevenció de residus. |
|
Acceptació
de l'Acord sobre Subvencions a la Pesca de l'OMC |
|
La
Comissió Europea, en nom de la Unió Europea, ha acceptat l'Acord sobre Subvencions a la Pesca de l'OMC, crucial per a garantir que
aqueixes subvencions tinguen com a objectiu fonamental la sostenibilitat
i eviten perjudicar els oceans i les poblacions de peixos dels quals depenen
els mitjans de subsistència de les comunitats costaneres de tot el món. Aquest
inclou prohibicions de subvencions a la pesca il·legal, no declarada i
no reglamentada i sobre les poblacions de peixos més vulnerables, a
més de disposicions relatives a la pràctica perjudicial de canviar el pavelló
de vaixells pesquers pel de una altra jurisdicció. L'Acord entrarà en
vigor quan 2/3 parts dels 164 membres de l'OMC ho ratifiquen. |
|
Orientacions
per a Pesca sostenible 2024 |
|
La
Comissió ha presentat una Comunicació sobre «Pesca sostenible a la
UE: situació actual i orientacions per a 2024» en la qual planteja una sèrie d'orientacions
per a les propostes de la Comissió sobre les possibilitats d'una pesca
sostenible per a l'any 2024, per al manteniment de les poblacions
de peixos aconseguides i, d'altra banda, en nom de que s'aconseguisquen
avanços en la recuperació de la resta. Alhora, s'inicia un procés consultiu en el qual es convida als Estats membres, al sector pesquer, a les organitzacions
no governamentals i als ciutadans interessats a compartir els seus punts de
vista sobre aquest tema. |
UNA
EUROPA ADAPTADA A L’ERA DIGITAL |
|
|
|
Protecció
de la Seguretat en els serveis digitals a la UE |
|
La Comissió ha adoptat les primeres
decisions relacionades amb la Llei de Serveis Digitals. Per a això ha classificat 17 plataformes en línia de gran grandària,
entre les quals destaquen: “Amazon Store, Apple AppStore, Facebook,
Instagram, TikTok, Twitter, Wikipedia, YouTube, Bing i Google Search”. Es
tracta de plataformes en línia que a partir d'ara i en un termini de quatre
mesos, hauran d'acatar l'estipulat en la Llei de Serveis Digitals. Els
principals objectius giren entorn de propiciar una navegació segura per als
usuaris, entre ells, els menors d'edat. |
|
Lluita
contra la Pirateria en Internet: recomanació |
|
La Comissió Europea recomana l'establiment de
mesures a fi de fer front a la pirateria digital quant a esdeveniments
esportius i a altres esdeveniments en directe. En concret, la recomanació se
centra en tres àmbits: (1) “tractament ràpid de
les notificacions relacionades amb esdeveniments en directe; (2) mesures cautelars
dinàmiques i 3) ofertes comercials i conscienciació”.
Finalment, es promou l'establiment d'un sistema d'avaluació de l'aplicació de
les mesures contra la pirateria. |
|
Primera
regulació europea sobre criptoactius |
|
El Parlament Europeu ha aprovat per
primera vegada normes relatives al rastreig de criptoactius i de prevenció de
blanqueig de capitals. Així mateix, s'estableixen una sèrie de regles de
supervisió i de protecció al client. L'objectiu principal d'aquestes normes és que les
transferències de criptoactius puguen ser sempre rastrejades i les
transaccions sospitoses bloquejades. D'aquesta manera es pretén donar
resposta al buit legal contra la rentada de diners i implementar la
normativa sobre transferències digitals més ambiciosa del món. Els textos hauran de ser aprovats formalment pel
Consell, abans de la seua publicació en el Diari Oficial de la UE. Entraran
en vigor 20 dies després. |
|
Nou
sistema de patent unitària i comunitària: posada en marxa |
|
Des de l'1 de juny s'ha posat en marxa el nou
sistema de patent unitària. Es tracta d'un mecanisme pioner amb
l'objectiu de protegir les patents a la UE. Els aspectes positius que comporten són:
la reducció de costos pel que fa a la protecció de les patents a
Europa; l'activació d'una finestreta única per al registre de patents,
la qual cosa suposaria una simplificació administrativa; major seguretat
en l'aplicació de patents i un impuls a la innovació i a la competitivitat.
|
|
La
UE i l'Argentina intensifiquen la cooperació en qüestió de matèries primeres |
|
En línia amb l'estratègia Global Gateway de
la UE, l'acord té per objecte
garantir el desenvolupament d'un subministrament segur i sostenible de
les matèries primeres necessàries per a la transició digital i l'energia
neta. També té per objecte desenvolupar una indústria sostenible
de les matèries primeres i donar suport a la creació de valor afegit local,
l'ocupació de qualitat i el creixement econòmic sostenible i integrador,
en benefici mutu de totes dues parts. |
UNA ECONOMIA
AL SERVEI DE LES PERSONES |
|
|
|
Proposta
de reforma de la Unió Duanera |
|
La Comissió ha proposat la reforma de la Unió
Duanera, que simplifica i racionalitza els
requisits d'informació duanera per als operadors proporcionant una interfície
única de la UE i facilitant la reutilització de dades a través de diverses novetats: Una nova Autoritat
Duanera de la UE supervisarà un Centre Duaner de Dades de la UE
que actuarà com a motor del nou sistema i es complementarà amb una nova associació
amb les empreses, un enfocament més intel·ligent dels controls duaners
i un enfocament més modern del comerç electrònic. |
|
Protecció
d'indicacions geogràfiques de productes artesanals i industrials |
|
S'ha aconseguit l'acord entre PE i Consell sobre
la protecció de les indicacions geogràfiques a escala de la UE per als
productes artesanals i industrials. Aquest Reglament té per objecte establir
una protecció de les indicacions geogràfiques directament aplicable a escala
de la UE als productes artesanals i industrials, complementant la
protecció existent a la UE per a les indicacions
geogràfiques en l'àmbit agrícola. La protecció de les indicacions geogràfiques
d'aquests productes donarà lloc a una major innovació i inversió
en artesania. |
|
Nueva
normativa para detergentes |
|
La Comissió ha proposat un Reglament revisat sobre detergents
que simplifica i adapta les normes actuals per a protegir millor la salut i
el medi ambient. La proposta simplificarà les normes del mercat suprimint
diversos requisits que han passat a ser innecessaris o redundants,
introduirà un etiquetatge digital voluntari, facilitarà la venda de productes
innovadors segurs, augmentarà la sostenibilitat i la seguretat mitjançant
normes clares per als farciments de detergents i reforçarà el control
del compliment. |
|
els
EUA & UE: minerals fonamentals per a bateries de vehicles elèctrics |
|
La Comissió Europea ha establit les bases per a
la negociació d'un Acord amb els
Estats Units en matèria de minerals fonamentals. D'aquesta manera,
es pretenen fomentar les cadenes de subministrament de matèries
primeres elementals en la fabricació de bateries de vehicles elèctrics.
Aquesta proposta serà examinada pel Consell el qual decidirà i la llum verda
del qual podrà donar lloc a les negociacions formals amb els EUA de cara a
una ràpida celebració de l'acord. |
UNA EUROPA MÉS FORTA AL MÓN |
|
|
|
Nou Instrument anticoercitiu per a defensar
millor els interessos de la UE en el món |
|
S'ha presentat la proposta
del nou Instrument
anticoercitiu,
que pretén tindre, en primer lloc, un efecte dissuasiu davant
qualsevol possible coerció econòmica , també obri la porta al fet que la UE
impose una àmplia gamma de possibles contramesures contra el país
coaccionador, com seria el cas d'una imposició d'aranzels,
restriccions al comerç de serveis, o bé restriccions a l'accés a la
inversió estrangera directa o a la contractació pública. El PE i el Consell hauran de completar els
procediments d'aprovació del nou Reglament abans que puga entrar en vigor. L'entrada
en vigor està prevista per a la tardor d'enguany. |
|
La Comissió i l'OMS posen en marxa una
iniciativa sobre sanitat digital |
|
Sobre la base de l'Estratègia
de la Unió europea en matèria de Salut Mundial i l'Estratègia Mundial sobre
Salut Digital dels Estats membres de l'OMS,
amb aquesta iniciativa, l'OMS incorporarà el sistema de la UE de
certificació digital de la COVID-19 per a establir un sistema mundial que
facilite la mobilitat mundial i la protecció dels ciutadans de
tot el món enfront de les amenaces sanitàries actuals i futures. El primer component del sistema mundial de
l'OMS entrarà en funcionament al juny de 2023. |
|
Instruments per a fer front a l'ús del transport
comercial per a la migració irregular |
|
La
Comissió va
proposar
ocupar-se dels casos en què els mitjans de transport s'utilitzen indegudament
per a facilitar la migració irregular a la UE i això s'ha materialitzat a
través d'aquest conjunt
d'instruments, que
pretenen fer costat als Estats membres amb mesures estratègiques
dividides en tres pilars, legislatiu, operatiu i diplomàtic. La
Comissió demana que es reprenguen i concloguen ràpidament les negociacions
sobre el Reglament relatiu
a les mesures contra els operadors de transport que participen en el tràfic
de persones o el tràfic il·lícit de migrants, o els faciliten. |
|
Pla d'Acció sobre les Rutes del Mediterrani
Occidental i de l'Atlàntic |
|
S'ha presentat el Pla
d'Acció
sobre les rutes del mediterrani Occidental i de l'Atlàntic, que presenta díhuit
mesures operatives específiques dividides en dos pilars: Intensificació
del diàleg amb els països socis i Reforç de les mesures operatives en
matèria de cerca i salvament i procediments de retorn, així com
solidaritat voluntària més fluida i ràpida Es tracta d'ajudar els Estats membres a
reforçar la gestió de la migració al llarg d'aqueixa ruta, evitant les
eixides irregulars i salvant vides. |
|
Impuls de la indústria de defensa de la UE |
|
La Comissió proposa assignar un pressupost
de 500 milions d'euros a preus corrents. Aquest pressupost procedeix
de la redistribució de diferents instruments, en particular el Fons
Europeu de Defensa i el futur instrument per al reforç de la indústria
europea de defensa mitjançant l'adquisició comuna (EDIRPA). El Reglament
proposat inclou mesures per a donar suport al reforç industrial de la
producció de municions i míssils a la UE, inclosos els seus inputs. |
|
Declaració de l'Alt Representant sobre
l'execució de Habib Chaab a l'Iran |
|
El creixent nombre de ciutadans de la UE i
de ciutadans amb doble nacionalitat, de la UE i iraniana, detinguts
arbitràriament a l'Iran, les restriccions imposades a l'accés consular
als nacionals de la UE, la denegació de protecció consular i el dret a
un judici just, violen directament el Dret internacional. La pena de mort vulnera el dret
inalienable a la vida consagrat en la Declaració
Universal de Drets Humans
i és el càstig cruel, inhumà i degradant per excel·lència. |
PROMOCIÓ DEL NOSTRE ESTIL
DE VIDA EUROPEU |
|
|
|
Antiracisme
en la Unió |
|
Recentment, s'ha publicat
la Resolució del Parlament
Europeu, de 10 de novembre de 2022, sobre justícia racial, no discriminació i
antiracisme en la Unió (2022/2005(INI)), en la qual s'exposa la necessitat d'actuar de manera conjunta a fi de
procurar una Europa lliure de racisme. I és que, es pretén trencar amb
el racisme estructural i per a això, és fonamental la col·laboració i
implicació dels Estats membres. |
|
Suport a
l'Economia Social: Recomanacions |
|
Després del Pla d'Acció per a
l'Economia Social de 2021, la Comissió presenta una proposta de Recomanació
del Consell perquè els Estats elaboren estratègies d'economia social i la passarel·la de l'economia
social, un lloc web a manera de finestreta única per a proporcionar informació
sobre finançament de la UE, oportunitats de formació, etc. A més, la Comissió també
recomana que els Estats membres facen un ús òptim del finançament de la UE
disponible, com el Fons Social Europeu Plus, el Fons Europeu de
Desenvolupament Regional i InvestEU. |
|
Nou Enfocament
global de la Salut Mental |
|
El passat 7 de juny, es
va publicar una comunicació sobre el nou pilar de la Unió Europea de la Salut: la salut mental.
Es tracta d'un acostament a l'equiparació de la salut mental a la salut física. Entre les mesures que es promouen trobem: la
promoció d'una bona salut mental, invertir en formació i
desenvolupament de capacitats, protegir els xiquets i als joves,
procurar als grups vulnerables. I és que, no actuar suposa un gran
cost per a la UE ja que la salut mental és tan
important com la salut física. |
|
Protecció
dels Adults |
|
Amb l'objectiu de
protegir les persones adultes i al seu dret a l'autonomia individual, la
Comissió ha proposat una sèrie de normes per a procurar la seua llibertat per a prendre
les seues pròpies decisions. Es tracta de mesures destinades a la població adulta que a causa d'una deficiència o
malaltia no es troben en plenes facultats per a protegir els seus propis
interessos. Per a això es proposen mesures com facilitar la comunicació
digital, introduir un certificat europeu de representació,
establir registres interconnectats i procurar una cooperació
més estreta entre les autoritats. |
|
Lluita
contra la violència contra les dones |
|
El Consell de la Unió
Europea ha aprovat l'adhesió al Conveni Istanbul, sobre prevenció i lluita contra la violència contra la dona i
la violència domèstica. Es tracta del primer instrument internacional
destinat a eliminar la violència contres les dones, posant l'accent
principalment en les menors de díhuit anys. Aquesta decisió suposa que
la UE s'adhereix al Conveni quant a la implicació institucional i
administrativa, així com en matèria penal, de cooperació
judicial, d'asil i de respecte del principi de no devolució.
Finalment, entre les mesures que s'inclourien en la nova Directiva de la UE
estarien: la tipificació com a delicte de l'intercanvi no consentit
d'imatges íntimes, la mutilació genital femenina i el ciberassetjament. |
un nou impuls a la democràcia |
|
|
|
Normes
més estrictes per a lluitar contra la corrupció a la UE i a tot el món |
|
S'ha
presentat un conjunt de propostes amb la finalitat d'intensificar els
esforços per integrar la prevenció de la corrupció en la formulació de les
polítiques i programes de la UE, i secundar activament la labor dels Estats
membres. El
conjunt de mesures presentat tipifica els delictes de
corrupció i harmonitza les sancions en tota la UE, així com una proposta
de l'Alt Representant per a crear un règim específic de sancions de la
política exterior i de seguretat comuna (PESC), tot això donat a conéixer
mitjançant una declaració conjunta i una proposta de directiva sobre la lluita contra el blanqueig de
capitals mitjançant el Dret penal. |
|
Normes ètiques comunes en les institucions de la
UE |
|
Comissió Europea proposa la creació de normes
ètiques comunes per a totes les institucions de la UE.
Per a això ha adoptat una proposta a fi de crear un òrgan institucional el
propòsit del qual siga el caràcter ètic i de transparència de les
institucions de la UE. Les tasques que s'encomanarien serien: 1) l'elaboració
de normes comunes mínimes, d'aplicació a les institucions i òrgans de la
UE; 2) el foment d'una cultura ètica comuna dels membres de les
institucions i 3) l'impuls de la transparència en les institucions de
la Unió. Pròximament, el 3 de juliol la Comissió convidarà a les institucions
al diàleg interinstitucional i a les negociacions. |
|
Recomanació sobre pràctiques de major qualitat |
|
Una nova enquesta
de l'Eurobaròmetre mostra que els períodes de pràctiques són una ajuda
important perquè els joves accedisquen al mercat laboral. Després de l'Avaluació
de la Comissió
sobre la qualitat en els períodes de pràctiques, la Comissió proposarà a la
fi d'enguany una actualització del marc, tal com es va anunciar en el programa
de treball de la Comissió per a 2023.
Això constituirà una important contribució a l'Any
Europeu de les Capacitats 2023,
en donar suport a la formació i la participació de la població jove en el
mercat laboral. |
CÚRIA |
|
|
|
Dades personals en l'era digital: danys i
perjudicis |
|
La recent
sentència del TJUE de 4 de maig de 2023 (Assumpte: C-300/21, UI vs.
Österreichische Post AG) relativa als danys i perjudicis immaterials
relacionats amb el tractament de dades personals, esclareix qüestions
relatives a l'art. 82.1° del Reglament General de Protecció de Dades (UE)
2016/679. El TJUE interpreta que “no basta la mera
infracció de les disposicions per a reconéixer un dret a indemnització”,
així mateix, s'assenyala que s'oposa a una norma interna que condicione la
indemnització a la gravetat del perjudici patit per l'interessat i finalment,
la determinació de la indemnització ha de respectar els principis d'equivalència i d'efectivitat del Dret de la UE. |
CONSULTES PÚBLIQUES |
|
|
|
Consultes públiques
obertes |
|
Aquestes són son les consultes públiques
destacades, a través de les quals
els ciutadans i les empreses poden compartir els seus punts de vista sobre
les noves polítiques de la UE i la legislació vigent. |
Aquesta Alerta ha sigut elaborada per l'equip de Europe
Direct Comunitat Valenciana, (Daría Terrádez, Ana Enguídanos, Ángel
González, Talisa Espinosa i José M.
Ferrer),
basant-nos en les publicacions de les institucions de la Unió Europea. Per a
qualsevol suggeriment, o si desitja donar-se de baixa de les nostres
publicacions, pot contactar-nos en l'adreça europedirect_pre@gva.es Copyright
de les imatges: © European Union 2023 |